Når du afleverer dit barn

Når du afleverer dit barn om morgenen, har vi en særlig opmærksomhed på, at gøre barnet klar til en hel dag ude i al slags vejr. Derfor har vi en forventning om at I, når I kommer, kigger på vores tavle om anbefalingen til påklædning. Vi har stor erfaring i, hvilken påklædning som kan holde børnene tørre og varme og I skal se denne ekspertise som en hjælp til at sikre jeres børns trivsel dagen igennem. Der er kæmpe forskel på at gå i en almindelig børnehave og en skovbørnehave og derfor er vores forventninger til påklædning, udstyr med mere også større. Læg også gerne barnets tøj til gengængeligt i garderoben, således at barnet selv kan komme til tøjet i løbet af dagen.

På turdage har vi en forventning om, at turtasken er pakket og hænger klar i spisehuset. Børnene må meget gerne hjælpe med at ordne tasken, tage tøj på og så videre, da dette er et led i deres udvikling til at blive selvhjulpne.

Vi forventer også at forældrene tjekker deres børn ind på AULA i garderoben, samt skriver forventet afhentningstidspunkt.

Det er vigtigt for os at jeres børn får en god start på dagen, så kom endelig og spørg om vi vil vinke sammen med børnene, hvis der er behov for det. Vær dog opmærksom på, at det ikke altid er muligt, at vi kan gå fra et tændt bål eller lignende. Vi har en super sej vinkedrage, som vender ud mod parkeringspladsen, hvor vi gerne vinker fra sammen med børnene.