Læringsmiljøer

Det pædagogiske læringsmiljøet er afgørende for, at børn lærer, trives, dannes og udvikler sig igennem leg, planlagte vokseninitierede aktiviteter, spontane aktiviteter, børneinitierede aktiviteter og daglige rutiner. Det pædagogiske læringsmiljøet er til stede hele dagen og sker i alle interaktioner.

• Vi skaber differentierede læringsmiljøer, der møder det enkelte barn og børnegruppens nærmeste zone for udvikling.
  • Læringsmiljøet udvikles i en konstant proces af refleksion, udvikling og evaluering.
  • Vi skaber æstetisk inspirerende læringsmiljøer.
  • Det pædagogiske læringsmiljø praktiseres med udgangspunkt i Barnesyn, Dannelse og børneperspektiv, Leg, Læring og Børnefællesskaber.

Helt særligt for Tungegården er det at årstiderne også er medskabende til læringsmiljøerne. Om sommeren bliver græsset højt og vi kan lege løver på savannen, huler dukker frem i de tætbevoksede områder af legepladsen og om vinteren bliver vores bakke til verdens sejeste kælkebane. Naturen, de voksne og børnenes nysgerrighed skaber læringsmiljøerne i Tungegården, som altid er i udvikling og forandring.

Skovbørnehaven Tungegården har for nyligt set på læringsmiljøet i skoven og hvad vi ønsker at give børnene når vi har skovdage, dette kan I læse mere om i vedhæftet dokument.

Tungegårdens skovpædagogik

Shape Created with Sketch.